Het ontstaan van de planmethode

Werkend in het voortgezet onderwijs kwam Bernadeth Arends – Hardlooper erachter dat plannen, overzicht hebben en structuur aanbrengen in je huiswerk voor veel leerlingen een groot struikelblok was. Dit zowel voor leerlingen met als zonder gedrags- of leerproblematiek.

Twee jaar lang heeft zij hier onderzoek naar gedaan. Dit heeft geleid tot een concept van een planmethodiek. Het concept is uitgewerkt en leerlingen hebben daar in de praktijk mee kunnen experimenteren. Uiteindelijk is deze planmethode verwerkt in de 1blik schoolagenda.

Bernadeth Arends - Hardlooper

Bernadeth Arends- Hardlooper heeft de HBO opleiding OSO M-SEN (Opleiding voor Speciaal Onderwijs, Master- Special Educational Needs) op hogeschool Windesheim gevolgd. Zij is afgestudeerd met haar onderzoek naar de 1blik planmethode.

Momenteel is zij zelfstandig ondernemer en uitgever van de 1blik school- en jaaragenda. Ook is de schoolagenda gedigitaliseerd zowel voor particulier (1blik online agenda) als voor scholen (schoollicentie). Daarnaast helpt zij leerlingen die extra begeleiding en ondersteuning nodig hebben vanwege hun problematiek en ondersteunt zij ouders in dit proces. Deze problematiek bestaat uit o.a. ASS, ADHD en MCDD. Op financieel gebied biedt zij ondersteuning via Budgetcoaching.